.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
9 دی تاریخ تجدید انقلاب و تشکیل امت امام خامنه‌ای بود

یک استاد دانشگاه در مازندران تاکید کرد: 9 دی در واقع تاریخ تجدید حماسه انقلاب و تشکیل امت امام خامنه‌ای بود.

مسعود پیری مدرس دانشگاه در گفت‌وگوی با فارس در تحلیل حماسه 9 دی به فلسفه شکل‌گیری نهضت عاشورا پرداخت و بیان داشت: انقلاب ایران هم متأثر از این رویداد بود و همواره از این سرچشمه لایزال سیراب شده است.

وی اثرات نهضت جهان شمولی کربلا را باعث احیای پی در پی نظام و حکومت اسلامی و مصونیت از انحراف خواند و افزود: بدخواهان نظام بین‌الملل با توجه به این اثرات و تحلیل درست از بازتاب آن دریافته‌اند که تنها راه آسیب ‌زدن به این حکومت الهی، تخریب پایه‌های عاشوراست، بنابراین سعی در کمرنگ کردن آن می‌کنند ولی مردم بصیر ایران در 9 دی یک‌بار دیگر تعلق عمیق و دلدادگی به عاشورا را نمایان و نسبت به تعرض به آن حساسیت جدی نشان دادند و این روز را به عنوان نقطه عطف به آرمان‌های عمیق انقلاب ثبت کرده‌اند.

9 دی از روزهای الهی و یوم الله

پیری با این بیان که برای مردمی با شعور و آینده‌گزینی چون ملت ایران 9 دی از روزهای الهی و یوم الله است، گفت: در جریان فتنه گروهی حضور داشتند که با اراده و سازماندهی جدی در پی فتنه‌گری و آسیب‌زدن به اعتقادات برآمدند که سرمنشا آن هم در لابی‌های صهیونیستی و بیگانگان بوده است.

این مدرس دانشگاه در تشریح ابعاد فتنه 88 گفت: گروهی از فتنه‌گران هم با اغفال این گروه توهم تقلب را جدی گرفته و بدون در نظر داشتن فرامین ولی امر مسلمین جهان به آتش فتنه دمیدند و جریان سومی هم بودند که با وجود تحلیل درست ابعاد این توطئه و به‌جای روشنگری، سکوت اختیار کرده و منتظر نتایج کار شدند.

پیری افزود: گروه اول و دوم را به لحاظ اثرگذاری در یک تراز می‌دانیم و معتقدیم گروهی که منفعت‌طلبانه سکوت اختیار کردند در گناه فتنه آن قدری سهیم هستند که گروه اول در طراحی و اجرای آن سهم داشته‌اند.

وی اضافه کرد: همواره خواست قلبی و منطقی امت حزب الله را در برخورد با این گروه ستوده و عنوان قائدین زمان را به آن نسبت می‌دهیم.

مردم تبعیت از ولایت فقیه را اصل لازم می‌دانند

 

این استاد دانشگاه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در ساری با تاکید بر تبعیت از ولایت فقیه گفت: تبعیت از ولی فقیه برای همه در هر پست و مقام و با هر میزان رأی الزامی غیرقابل‌ انکار است.

وی با اشاره به برخی از شبهه‌افکنی‌ها توسط فتنه‌گران در جامعه گفت: جریان فتنه و انحراف یکی از رویکردهای اصلی و اساسی خویش را در مسیر تخریب جایگاه ولایت فقیه و کم فروغ کردن اثرات آن در راهبری و روشنگری جامعه اسلامی قرار داد که نتوانست توفیق یابد و به این مرحله رسید که مردم تبعیت از ولایت فقیه را یک نظریه نمی‌دانند بلکه به‌عنوان یک اصل لازم پذیرفتند و برایشان فرقی نمی‌کند که تبعیت در احکام حکومتی باشد یا غیرحکومتی و عدم پذیرش نظر فتنه‌گران و منحرفان توسط مردم زوایای بی‌انصافی و غیرواقع بودن ماجرای شبهه‌افکنی‌ها را نمایان کرد.

پیری درباره ارتباط فشارهای اقتصادی غرب علیه ایران با فتنه‌گران گفت: تحریم‌های اقتصادی همسو با استراتژی کلان نظام سلطه برای براندازی حکومت عاشورای ایران اسلامی بود و به‌نظرم این تحریم‌ها نه تنها محدودیت نیست بلکه یک فرصت بی‌نظیر برای رهیافت به سوی تعالی و از نقطه نظر سیاسی یک گپ بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی درست و جلوگیری از فرصت‌سوزی‌ها و سرمایه‌سوزی‌ها باید قدر این شرایط خطیر را بدانیم و گام به سوی خودکفایی و خودافزایی برداریم.

جریان فتنه تهی از مبانی اسلامی است

استاد مراکز آموزش عالی شهر ساری درباره علت نگرانی عقبه فتنه از ضریح گردانی و تبرک جستن مردم به ضریح ائمه (ع) گفت: اتصال به وحی و تمدن تولید فرهنگ می‌کند و البته افراط و تفریط در زمینه تعظیم شعایر مذهبی پسندیده نیست، اما فراموش نکنیم آنچه به عنوان فرهنگ اصیل ایران اسلامی از آن یاد می‌کنیم منبعث از اتصال به وحی و تمدن ایرانی است که از مبرزترین این الگوهای توحیدی، تکریم مقام والای اهل بیت (ع) به ویژه حضرت سید الشهدا (ع) است، بنابراین تکریم و بازسازی مضجع شریفش نمونه‌ای واقعی از ارادتمندی به اهل بیت است.

پیری اضافه کرد: اما گویا جریان فتنه که تهی از مبانی اسلامی و وحیانی است در اندیشه سکولاریزه کردن خلق و خوی شیعیان و اجرای حداقلی اسلام و پی‌برد مفاهیم غربی است که از هر موضوعی مصادره به مطلوب می‌کند، غافل از اینکه این سرسپردگی سررشته در دست خود اهل بیت(ع) دارد و اراده ما در برابر خواست ایشان راه به جایی نخواهد برد.

9 دی تاریخ تجدید حماسه انقلاب

 وی درباره اهمیت 9 دی گفت: 9 دی در واقع تاریخ تجدید حماسه انقلاب و تشکیل امت امام خامنه‌ای بود که به گمانم از این جهت این روز به عنوان نعمت الهی که از دل تفرق بیرون آمده همواره باید مورد تکریم و احترام باشد و از سویی انعکاس خروش ملت ایران در تقابل به بی‌احترامی به ساحت عاشورا هم بر عزت و کرامت این روز بزرگ می‌افزاید و آنچنان که باید بر دوام و بقای این انقلاب بزرگ الهی تاکید می‌کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.